Jeszcze niedawno osoby, który publikowały swój content na platformie YouTube i traktowały to jako potencjalne źródło dochodu były uznawane jako te, które „urwały się z choinki”. Niejednokrotnie słyszały one zdania typu „Kiedy weźmiesz się za normalną pracę”. W tym momencie większość z nas tekst pisany odsuwa na bok i wyszukuje swoich pytań na platformie YouTube, by w przystępnej formie przyswoić dane zagadnienie. A YouTube SEO nabrał poważnego znaczenia w procesie budowania przewagi nad pozostałymi YouTuberami.
Garść statystyk
Cofnijmy się jednak wstecz do 2005 roku kiedy to YouTube rozpoczął swoją działalność. Minęło zaledwie 13 lat, a obecnie Youtube uznawany jest jako druga co do wielkości wyszukiwarka internetowa po Google. Gromadzi on ponad miliard (1.000.000.000) użytkowników, co stanowi 1/3 wszystkich internautów na całym świecie, którzy codziennie wyszukują w nim frazy związane nie tylko z muzyką czy zabawnymi filmikami, ale również poradniki czy prezentacje produktów różnych marek i każdego dnia oglądają miliard godzin materiałów wideo nie zdając sobie sprawy, że materiały, które klikają są wzbogacone poprzez YouTube SEO – czyli zoptymalizowane.
Źródło: Centrum prasowe YouTube [https://www.youtube.com/intl/pl/yt/about/press/]
Dlaczego pozycjonować YouTube’a?
YouTube to idealne miejsce do zaistnienia i do budowania przewagi nad konkurencją w różnych branżach. Dlaczego? Ponieważ wciąż znikoma ilość polskich firm pojawia się właśnie w tej wyszukiwarce. Jak zatem należy przejść proces optymalizacji kanału i konkretnych materiałów video? Oraz co jest potrzebne firmie, posiadającej niewielki budżet na promocję by móc stawiać pierwsze samodzielne kroki w promowaniu swojego brandu w tej platformie?
Zapraszam do śledzenia tej serii wpisów YouTube SEO. Dowiedz się jak gwiazdy YouTube optymalizują swoje kanały i materiały wideo i zostań najbardziej rozpoznawalną firmą w swojej branży, która wykorzystuje nowe media do poszerzania zasięgów!