Optymalizacja kanału YouTube – cz.1 – Avatar, Zdjęcie w tle, Informacje o kanale

Youtube zdjęcie w tle kanału | jakubpaszkowski.pl

Optymalizacja kanału na platformie YouTube polega głównie na optymalizacji filmów, opisów oraz ich tytułów. Istotnym aspektem jest również to by osoby odwiedzające dany kanał YT i oglądający materiały wideo tam zawarte mogli z pełną swobodą odnaleźć informacje o ich twórcy i bezpośrednio przenieść się na stronę internetową czy profil w social mediach – o ile dany użytkownik takie medium posiada. Pozwala to na płynny przekaz informacji na linii producent-widz, a co za tym idzie umożliwia generowanie dodatkowego i jakże cennego ruchu od osób, które zainteresował oglądany materiał wideo na naszym kanale.

Optymalizacja avatar’u

Avatar odgrywa istotną rolę. Pozwala przykuć uwagę internauty oraz daje szansę na zapadnięcie w pamięci użytkowników. Znakomita większość kanałów posiada swoje logotypy, które używane są jako Avatary, ale pełnią tez dodatkową rolę np. w intro do materiałów wideo. Jednak nie wszyscy. Część YouTube’erów jako avatara używa swojego zdjęcia – by podkreślić osobowość kanału – przeważnie są to kanały vlogowe . Tworząc swój własny logotyp musimy pamiętać by był on unikalny. Pamiętajmy, że między inspirowaniem się, a kopiowaniem istnieje bardzo cienka granica, którą łatwo jest przekroczyć. Podczas projektowania logo weźmy pod uwagę by miał on kilka wersji – chodzi tutaj o dopasowanie logotypu do różnej kolorystyki. Np. Nasz logotyp powinien dobrze wyglądać zarówno w czerni, bieli jak i kolorze. Powinien dopasować się jako logo bez tła oraz takie, które posiada ramkę itd.

Poniżej kilka avatary kanałów, które sam subskrybuje:

Kanał finansowo-biznesowy – https://www.youtube.com/user/JakOszczedzac/

Daily Vlog – https://www.youtube.com/user/wybuchajacebeczki/

  Oficjalny kanał PZPN – https://www.youtube.com/user/LaczyNasPilka/

Publicystyczny kanał ekonomiczno finansowy – https://www.youtube.com/channel/UCyHVSusYgnxrGGfx0SOHekw/

 

Ja zdecydowałem się na wykorzystanie logotypu, którego używam zarówno na swojej stronie internetowej jak i w Social Mediach.

Optymalizacja zdjęcia w tle

Jednym z pierwszych elementów, które użytkownik zobaczy odwiedzając kanał twórcy na platformie YouTube jest zdjęcie w tle. Istotne by przykuwało ono uwagę użytkownika. Powinien on pozwolić utożsamić widza z naszym kanałem – przedstawiamy tutaj to co może być dla niego wartością dodaną. Nie bez znaczenia jest również dodanie widget’u do zdjęcia w tle, w którym możemy dodać odnośniki do istotnych dla nas serwisów zewnętrznych, takich jak SM czy strona internetowa – ten temat rozwinięty zostanie w osobnym wpisie.

Świetnym przykładem dobrze przemyślanego zdjęcia w tle jest wymieniony już wcześniej kanał Krzysztofa Gonciarza. W jego vlogach można dostrzec zamiłowanie do neonów i ten element został wpleciony do zdjęcia w tle kanału.

 

Drugim dobrze rozwiązanym – w mojej opinii – zdjęciem w tle jest to umieszczone na również wspomnianym wcześniej kanale Łączy Nas Piłka. Pojawia się oczywiście nazwa kanału czy logo PZPN’u. Ale najważniejsze są postaci w biało-czerwonych barwach budzące powszechną sympatię. Odwiedzając ten kanał od razu wiemy z kim będziemy mieli do czynienia oglądając materiały video – to jest właśnie wspomniana wartość dodana.

 

W swoim przypadku zdecydowałem się na grafikę, w której ujęty zostanę ja – jako osoba, która ów kanał prowadzi oraz wartość dodana w postaci wezwania do działania „Zwiększ konwersję w e-biznesie”.

 

Youtube zdjęcie w tle kanału | jakubpaszkowski.pl

Optymalizacja informacje o kanale

 

Elementem zwieńczającym ten wpis jest optymalizacja informacji o kanale. Po pierwsze tekst z opisem pojawia się w zakładce informacje, a po drugie pojawia się w wynikach wyszukiwania dla danej frazy kluczowej na, która się wyświetlamy. Z całą pewnością nie jest on tak istotny jak tytuł materiału wideo czy jego miniaturka, aczkolwiek jego utworzenie nie zajmuje wiele czasu, a jest to element, który może zdecydować o kliknięciu właśnie w nasz kanał. Tekst należy podzielić na kilka elementów by był czytelny i nie stanowił ściany tekstu – powinna to być stosunkowo krótka i zwięzła forma wypowiedzi. Należy jednak pamiętać, że jest to miejsce, które pozwala nam podkręcić działania SEO dla naszego kanału dlatego powinien być unikalny i nasycony frazami kluczowymi, na które nasz kanał ma pojawiać się w wynikach wyszukiwarki Google. Pamiętajmy jednak, że w panelu wyszukiwarki pojawia się tylko, krótki fragment informacji. Należy więc w pierwszym zdaniu umieścić tekst mocno marketingowy by zachęcić użytkownika do odwiedzenia kanału i jego subskrybowania. Cały opis powinien zawierać, skrótowe informacje na nasz temat oraz na temat tego co użytkownicy znajdą na kanale.

Tworząc informacje na temat swojego kanału ograniczyłem się w pierwszym zdaniu do namierzenia grupy docelowej.

opis kanału Youtube | jakubpaszkowski.pl

Szczegóły kanału

Wartym optymalizacji elementem w panelu informacji jest sekcja SZCZEGÓŁY w której umieszczona jest możliwość wyświetlenia adresu e-mail w celu nawiązania bliższej relacji oraz sekcja LINKI. Nie bez znaczenia została napisana wielkimi literami ponieważ możemy w tej sekcji umieścić odnośniki do naszych witryn. Zarówno w social mediach jak i podać adres naszej strony internetowej. Każdy adres URL w tym miejscu opatrzony jest Anchorem – czyli frazą pod, którą ukryty jest link. Linki do SM najlepiej jest opatrzyć nazwami social mediów typu Facebook czy Instagram, aniżeli bawić się w wymyślanie barwnych anchorów. Robimy tak z prostego powodu – maksymalnie ułatwić użytkownikowi drogę dotarcia do danego medium.

Ja zdecydowałem się na dodanie odnośników do swojej strony oraz 3 kanałów SM (FB, Instagram, Li) oraz obowiązkowe połączenie z Google+.