Dwa tygodnie temu (8 stycznia) Google poinformowało na swoim oficjalnym blogu, że w niedługim czasie wszyscy użytkownicy narzędzia Google Search Console dostaną dostęp do nowego interfejsu. Zmiany dotyczyć będą:
- Zmiany wyglądu interfejsu,
- Nowe raporty,
- Zmiany nazw sekcji,
- Zmiana prezentowanych danych z 3 na 16 miesięcy.
Kto już posiada dostęp
W tej chwili jedynie część użytkowników dostała dostęp do wersji beta nowego GSC. Google poinformuje właścicieli kont mailowo o możliwości przejścia na nowy interfejs narzędzia. Niestety nie ma na razie informacji kiedy wszyscy użytkownicy otrzymają odświeżone narzędzie.
Odświeżony interfejs – nowe raporty
W wersji beta dostaniemy jednak dostęp jedynie do wybranych raportów takich jak raport skuteczności, raport o stanie indeksu, raport o stanie ofert pracy czy o stanie stron AMP oraz raport mapy witryny. Tak prezentuje się odświeżona wersja interfejsu Google Search Console.
Co zmienia się na plus?
Z całą pewnością na zdecydowany plus możemy zaliczyć większy zakres dat, które możemy poddać analizie. Z pewnością dostęp do nowych raportów chociażby ten o stanie indeksowanie z którego dowiemy się więcej na temat stron, które się nie indeksują oraz o tym jak je naprawić.
Co zmienia się na minus?
Część specjalistów uważa, że nowy interfejs nie jest już tak przyjazny. Jednak w moim odczuciu jest to kwestia przyzwyczajenia, a nowy interfejs wygląda jak nowoczesne narzędzie.
Więcej informacji
Więcej skrupulatnych informacji na temat nowych raportów możecie znaleźć – na oficjalnej stronie supportu Google.
A wy co myślicie o nowym interfejsie GSC? Testowaliście go na swoich kontach czy nie dostaliście jeszcze dostępu do wersji beta odświeżonego narzędzia?