Mikroformaty znane również jako mikrodane, rich snippets czy dane strukturalne. Mają one bardzo mocną korelację z robotami indeksującymi. W momencie gdy nasza strona opatrzona jest w odpowiednie wskaźniki roboty płynniej i lepiej interpretują dane na niej zawarte. Jest to bardzo istotny punkt podczas tworzenia strony oraz jako element re-optymalizacji serwisu – również tej samodzielnej. Prawidłowo wdrożone dane strukturalne pozwolą nam wyróżnić się na tle konkurencji w SERP’ach wyszukiwarki Google. Mikroformaty ułatwiają również życie użytkownikom naszej strony – są one elementem audytu UX.
Jakie mikroformaty powinienem wdrożyć na swojej stronie?
Zarówno na stronach firm usługowych jak i tych zajmujących się sprzedażą za pomocą e-commerce należy wdrożyć te najpopularniejsze mikrodane, które jak wspomniałem wcześniej uatrakcyjnią wygląd w SERP’ach i ułatwią użytkownikom wykonywanie określonych czynności. Możemy je podzielić na kilka grup:
Dane kontaktowe:
- Geolokalizacja na adres firmy – pozwoli robotowie czytać te dane jako fizyczny adres, a nie ciąg znaków,
- Dodanie mapy iFrame – wspomaga pozycjonowanie lokalne, oraz pozwala użytkownikom na wyznaczenie trasy dojazdu,
- Klikalny numer telefonu – umożliwia wykonanie telefonu poprzez kliknięcie w numer bez konieczności jego kopiowania,
- Klikalny adres e-mail – umożliwia wysłanie maila poprzez kliknięcie w jego adres, bez konieczności kopiowania,
Produkty i usługi:
- Produkty/Usługi – umożliwienie oceniania produktu i dodawania opinii. Ponadto w wynikach wyszukiwania wyświetlać się będzie produkt wraz z oceną, ceną i informacją czy jest dostępny w magazynie.
Blog / Aktualności:
- Artykuły – dodanie mikroformatów do artykułów pozwoli użytkownikom dodawać opinie i oceniać artykuł. Wskażemy za jego pomocą również autora tekstu oraz datę utworzenia. Ponadto możemy umożliwić użytkownikowi udostępnienie wpisu w Social Mediach, a dodatkowo uatrakcyjni wygląd w SERP’ach.
A Ty wdrożyłeś mikroformaty na swojej stronie?