Meta Description – opis marketingowy Twojej strony – samodzielna optymalizacja strony cz. 4

Jak napisać meta description

Co to jest meta description?

Gdy mamy już utworzone tytuły naszych podstron możemy przejść do tworzenia ich opisów. Description to głównie tekst marketingowy, który za zadanie ma w kilku zdaniach opowiedzieć historię podstrony oraz zachęcić do wejścia. Pełni on coraz mniej znaczącą funkcję w procesie pozycjonowania, jednak dobrze jest spędzić chwilę czasu by odpowiednio dostosować ten parametr. Warto wykorzystywać tutaj frazy takie jak promocja, rabat, obniżka – o ile jest to zgodne z zawartością podstrony. Jak wygląda meta description w wynikach wyszukiwarki Google? Tak jak poniżej.

jak wyglada meta description

4 zasady dobrego description

Jakich zasad musimy się trzymać tworząc meta description dla naszych podstron?

  • Description musimy być unikalny dla każdej podstrony,
  • Długość description to +/- 300 znaków,
  • Posiadać słowa kluczowe opisujące podstronę,
  • Być tekstem marketingowym opisującym zawartość podstrony,

Co w przypadku gdy nie uzupełnię meta description?

Jeżeli w kodzie witryny pozostawimy pusty atrybut meta description to automatycznie zostanie zaciągnięte +/- 300 pierwszych znaków ze strony, które nie są opatrzone znacznikiem <h>. Nie jest to złe rozwiązanie, jednak lepiej mieć pełną kontrolę nad tym co wyświetla się w wyszukiwarce Google. Pamiętajmy, że jeżeli dodawać będziemy opisy na bieżąco to nie sprawi to problemów, co innego gdy za optymalizację tego punktu bierzemy się w momencie gdy strona posiada duży site.

Jak zmienić atrybut meta description?

Tak jak pisałem powyżej można to zrobić z poziomu FTP strony – zmieniając fragment kodu odpowiedzialny z opis podstrony [meta name=”description” content=”tutaj wpisz description”>] . Druga możliwość tyczy się stron z silnikiem CMS typu WordPress – tutaj zmiany możemy dokonać poprzez wtyczkę (np. YoastSEO) z panelu edycji podstrony lub wpisu – ta opcja jest zdecydowanie łatwiejsza dla osób bez doświadczenia.