Co to jest meta description?
Gdy mamy już utworzone tytuły naszych podstron możemy przejść do tworzenia ich opisów. Description to głównie tekst marketingowy, który za zadanie ma w kilku zdaniach opowiedzieć historię podstrony oraz zachęcić do wejścia. Pełni on coraz mniej znaczącą funkcję w procesie pozycjonowania, jednak dobrze jest spędzić chwilę czasu by odpowiednio dostosować ten parametr. Warto wykorzystywać tutaj frazy takie jak promocja, rabat, obniżka – o ile jest to zgodne z zawartością podstrony. Jak wygląda meta description w wynikach wyszukiwarki Google? Tak jak poniżej.
4 zasady dobrego description
Jakich zasad musimy się trzymać tworząc meta description dla naszych podstron?
- Description musimy być unikalny dla każdej podstrony,
- Długość description to +/- 300 znaków,
- Posiadać słowa kluczowe opisujące podstronę,
- Być tekstem marketingowym opisującym zawartość podstrony,
Co w przypadku gdy nie uzupełnię meta description?
Jeżeli w kodzie witryny pozostawimy pusty atrybut meta description to automatycznie zostanie zaciągnięte +/- 300 pierwszych znaków ze strony, które nie są opatrzone znacznikiem <h>. Nie jest to złe rozwiązanie, jednak lepiej mieć pełną kontrolę nad tym co wyświetla się w wyszukiwarce Google. Pamiętajmy, że jeżeli dodawać będziemy opisy na bieżąco to nie sprawi to problemów, co innego gdy za optymalizację tego punktu bierzemy się w momencie gdy strona posiada duży site.
Jak zmienić atrybut meta description?
Tak jak pisałem powyżej można to zrobić z poziomu FTP strony – zmieniając fragment kodu odpowiedzialny z opis podstrony [meta name=”description” content=”tutaj wpisz description”>] . Druga możliwość tyczy się stron z silnikiem CMS typu WordPress – tutaj zmiany możemy dokonać poprzez wtyczkę (np. YoastSEO) z panelu edycji podstrony lub wpisu – ta opcja jest zdecydowanie łatwiejsza dla osób bez doświadczenia.