Lokalne SEO – Praktyczne wskazówki nie tylko dla małych firm!

Lokalne SEO pozycjonowanie | jakubpaszkowski.pl

Zacznijmy od odpowiedzenia sobie na jedno %@!#3!$&!# ważne pytanie. Ile razy w ciągu dnia, tygodnia czy miesiąca zaglądasz do wyszukiwarki Google lub Google Maps w poszukiwaniu restauracji, sklepu, siłowni czy innych usług. Niezależnie od osoby jest to niemała liczba. Weźmy teraz pod uwagę, że większość z tych firm znajduje się na waszym rodzimym rynku. Szukacie więc ich w miarę bliskiej odległości od siebie, zwracacie również uwagę na opinie na ich temat. Wyszukiwarka Google wybierze więc dla was najlepsze firmy w najbliższe odległości od miejsca, w którym się znajdujecie! Co zrobić by to właśnie Twoja firma była tą polecaną i wskazywaną innym użytkownikom? Odpowiedź jest prosta. Przeczytać ten artykuł, po którym już dziś wieczorem będziesz mógł wdrożyć najistotniejsze zmiany w temacie Lokalne SEO.

Stworzenie / Optymalizacja Landing Page pod lokalizacje

Pierwszą istotną kwestią jest utworzenie dedykowanych podstron pod lokalizacje Twojej firmy. W zależności od ilości oddziałów/punktów odbioru itp. należy utworzyć tyle samo podstron. Landing Page lokalizacji powinien zachować layout całego serwisu by nie mylił użytkownika, jednak powinny znaleźć się tam najistotniejsze informacje na temat firmy.

Właściwy URL

Adres URL budujemy na prostym schemacie -> przyklad.pl/fraza-kluczowa-miasto/ , jeżeli zaś nazwa domeny zawiera słowo kluczowe to w nazwie podstrony dajemy jedynie miasto – nie ma w tym większej filozofii. Gdy chcemy jeszcze bardziej zawęzić miejsce naszej siedziby możemy wykorzystać dzielnice miasta. Wtedy URL będzie wyglądał np. tak: przykład.pl/fraza-kluczowa-miasto/dzielnica/ Więcej na temat adresów URL pisałem w artykule -> PRZYJAZNE ADRESY URL <-. Ta zmiana to podstawa w lokalnym SEO

Odpowiednie Metadane

Przy metadanych tj. title i description trzymajmy się głównej frazy kluczowej wzbogaconej o nazwę miasta jak na poniższym przykładzie – dobrze ubrany title to istotny element dla lokalnego SEO.

wygląd serp

Linkowanie wewnętrzne

Pamiętaj by Twoje dedykowane strony znalazły się w menu np. przypięte pod zakładką kontakt – pozwoli to użytkownikom lepiej poruszać się po serwisie i napędzi lokalne SEO.

Dane kontaktowe

Pamiętaj o umieszczeniu dokładnych danych kontaktowych na Twoim Landing Page’u. Powinna znaleźć się tam:

  • Nazwa firmy (taka jak w Google Maps)
  • Dokładny adres (taki sam jak w GM)
  • Mapa z Google Maps – wdrożona za pomocą iFrame
  • Rich Snippets z Geolokalizacją – pisałem już o nich -> TUTAJ <-
  • Numer telefonu i adres e-mail
  • Formularz kontaktowy (opcjonalnie)

Stworzenie / Optymalizacja wizytówki Google

Jeżeli chcemy zwiększyć swoje szanse na pokazywanie się w wynikach lokalnych to konieczne jest posiadanie wizytówki Google. Tutaj ponownie kierujemy się zasadą – tyle wizytówek ile oddziałów firmy. Bez wizytówki Google Maps mamy wiele mniejsze szanse na zaistnienie poprzez Lokalne SEO.

Jak dodać firmę do Google Maps? Tworzymy konto Google Moja firma.

  • Nazwa – tutaj najlepiej wykorzystać schemat „Nazwa firmy – główne słowo kluczowe”

Jak stworzyć wizytówkę Google Maps - nazwa firmy

  • Adres – w momencie zaznaczenia „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” – pojawi nam się opcja ukrycia danych adresowych – oczywiście nie ukrywamy danych.

Jak stworzyć wizytówkę Google Maps - adres firmy

Gdy wybraliśmy opcję ze świadczeniem usług u klienta musimy jeszcze określić obsługiwany obszar.

Jak stworzyć wizytówkę Google Maps - obszar firmy

  • Kategorię – obszar działalności, po wpisaniu pierwszej listery pojawi nam się proponowana lista kategorii

Jak stworzyć wizytówkę Google Maps - kategoria firmy

  • Numer telefon i adres URL

Jak stworzyć wizytówkę Google Maps - telefon i url firmy

Gdy zakończymy proces dodawania wizytówki zostaną nam jeszcze do uzupełnienia

  • Godziny otwarcia
  • Zdjęcia – zarówno budynku z ulicy jak i wnętrza

Istotne jest w tym wypadku regularne sprawdzanie czy „życzliwa” konkurencja nie próbowała zmienić naszych danych w wizytówce.

Opinie o firmie

Drugim istotnym aspektem są opinie klientów – warto przypominać klientom, że istnieje możliwość dodania opinii na temat Waszej działalności w Google Maps. Należy zgłaszać opinie, które naszym zdaniem są fikcyjne oraz odpowiadać na każdą z opinii niezależnie od ilości*. Często opinie decydują o zdobyciu konwersji z Google Maps.

 

Po przeczytaniu tego artykułu wiesz już najważniejsze rzeczy o Lokalnym SEO – wciel je w życie już dzisiaj i cierpliwie czekaj na efekty swojej pracy!