Jak utworzyć cele w Google Analytics? Podstawowe cele w GA dla Twojego biznesu.

Tworzenie celów w Google Analytics krok po kroku

Cele w Google Analytics służą przede wszystkim weryfikacji działań i analizie. Za ich pomocą możemy określić czy nasza strona zbiera konwersje i odpowiada na zapytania użytkowników. Część celi możemy ustawić bezpośrednio w Google Analytics, do drugiej części potrzebujemy jednak Google Tag Managera za pomocą, którego stworzymy zdarzenia by następnie zdefiniować cele w GA. Dzisiaj zajmiemy się tymi pierwszymi – łatwiejszymi, które wprowadzić na swoim Google Analytics możesz w dosłownie kilka minut.

Na wstępie wspomnę tylko, że ten poradnik został również stworzony jako materiał video do którego obejrzenia serdecznie zapraszam

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=0N7-dSR1NW4[/embedyt]

Jakie cele możemy utworzyć w Google Analytics?

  • Odwiedziny konkretnych podstron serwisu,
  • Czas trwania sesji powyżej x sekund/minut/godzin,
  • Ilość stron odwiedzonych podczas jednej sesji.

By utworzyć cele koniecznym będzie posiadanie konta w GA podpiętego do naszej strony www (zaimplementowany kod śledzenia GA). Jeżeli takie konto posiadamy wystarczy zalogować się do niego i wybrać odpowiednią witrynę(1), dla której chcemy ustawić cele w Google Analytics.

Następnie poprzez ikonę „Administracja”(2) przechodzimy do widoku danych i klikamy „Cele”(3)

jak utworzyć cele w Google Analytics?

Tworzenie celów w google analytics

By zdefiniować nowy cel klikamy w czerwony przycisk „+CEL”(4). Pokazuje nam się okno konfiguracji celu. Tutaj wybieramy „Niestandardowy” i przechodzimy dalej. W polu nazwa celu(5) wpisujemy dowolną nazwę, która jednak będzie wystarczająca do opisania celu, który definiujemy. Następnie wybieramy „Typ celu” i w zależności od tego co chcemy badać wybieramy i uzupełniamy:

  • Miejsce docelowe – do mierzenia odwiedzin na danej podstronie serwisu
    • Przy wyborze tego celu musimy podać adres URL podstrony, którą będziemy badać np. Landing page z formularzem kontaktowym
  • Czas trwania – do mierzenia ilości sesji o danych parametrach czasowych
    • Przy wyborze czasu trwania sesji musimy podać zakres czasowy po jakim narzędzie ma badać ilość sesji np. powyżej 2 min
  • Strony/ekrany na sesję – do mierzenia ilości odwiedzonych podstron w czasie trwania jednej sesji
    • Wybierając ilość stron przy badaniu należy określić powyżej ilu odwiedzonych stron w czasie jednej sesji narzędzie ma zbierać dane

konfiguracja celu w google analytics

Na końcu pozostaje nam zapisać cel i dodać kolejny – pierwsze efekty w postaci zbierania celów powinny być widoczne już po jednej dobie.

Jak weryfikować ilość zrealizowanych celi?

Weryfikacji możemy dokonać poprzez przejście w Konwersje -> Cele -> Przegląd